Statystyki

  • Odwiedziło nas: 617741
  • Do końca roku: 257 dni
  • Do wakacji: 64 dni

Kartka z kalendarza

Kalendarium

Czwartek, 2024-04-18

Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy

Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?

Powiększ obraz:

Mali matematycy - certyfikat

"Rozwijamy potencjał twórczy i intelektualny dzieci, aby korzystając w pełni ze swoich talentów, wiedzy i możliwości, rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać."

Udział w projekcie  był dla nas pomocą w realizacji ciekawych i angażujących lekcji, a uczniom dostarczył radości i motywował do zdobywania wiedzy.

Czytaj więcej o: Mali matematycy - certyfikat
Powiększ obraz:

Jak narysować koło? - projekt Mali matematycy

Zajęcia rozpoczęliśmy od projekcji miniwykładu z udziałem dyrektora firmy produkującej znaki drogowe – Roberta Terleckiego. Rozmawialiśmy o tym, jak wyglądałby świat bez figur geometrycznych, układaliśmy je z patyczków i sznurków oraz własnych ciał. Uczyliśmy się rysować koło przy pomocy kubków, patyczka i samodzielnie. Świetnym zadaniem było wspólne stworzenie fazogramu. Przed podsumowaniem zajęć uczniowie wysłuchali opowieści o trzech państwach: Republice Koła, Zjednoczonemu Królestwu Prostokątów oraz Trójkątlandii. 

Czytaj więcej o: Jak narysować koło? - projekt Mali matematycy
Powiększ obraz:

Ile papieru jest w rolce?

Zajęcia rozpoczęliśmy zabawą „Milczący szereg”, podczas której dzieci bez problemu ustawiały się zgodnie ze wskazaną cechą. Pomiary bez linijki początkowo stanowiły problem lecz po chwili uczniowie mierzyli swój fragment papieru dłońmi, stopami, palcami i różnymi przyborami szkolnymi. Podczas zabawy w targ dzieci zauważyły, że  potrzebna jest wspólna miara dla wszystkich sprzedawców. Następnie obejrzeliśmy film, który potwierdził ich wnioski. Na koniec wspólnie zmierzyliśmy: ile papieru jest w rolce.

Czytaj więcej o: Ile papieru jest w rolce?
Powiększ obraz:

Ile ścian ma wielościan?

Zaproponowany temat okazał się trudny dla pierwszoklasistów. Dzieci po raz pierwszy spotkały się z nazwami figur geometrycznych przestrzennych. Prezentacja pomogła wprowadzić nowe pojęcia a film oraz późniejsze ćwiczenia ułatwiły zrozumienie i zapamiętanie podstawowych pojęć. Najciekawszym elementem okazały się zagadki oraz konstruowanie własnej kostki do gry.

Czytaj więcej o: Ile ścian ma wielościan?
Powiększ obraz:

Jak być dobrym przyjacielem?

W minionym tygodniu zrealizowaliśmy kolejne, wstępne zadanie projektu. Wysłuchaliśmy opowiadania "Historia mieszkańców planety Pirx. Jak być dobrym przyjacielem?", przygotowaliśmy plakat idealnego przyjaciela, rozmawialiśmy o przyjaźni. Odgrywaliśmy scenki pokazujące, że każdy człowiek potrzebuje swojej przestrzeni, chwili dla siebie. Każde dziecko narysowało czym jest dla niego przyjaźń. Posłuchaliśmy pięknej bajki “A królik słuchał” autorstwa Cori Doerrfeld. Na zakończenie lekcji o przyjaźni obejrzeliśmy miniwykład, w którym lekarz weterynarii, Ewa Kaczmar z Wydziału Medycyny Weterynaryjnej UWM, opowiadała o tym kto jest dobrym przyjacielem w świecie zwierząt.

Czytaj więcej o: Jak być dobrym przyjacielem?
Powiększ obraz:

Jak się uczyć koncentracji uwagi?

Realizację projektu rozpoczęliśmy od tematu: Jak się uczyć koncentracji uwagi? Uczniowie dowiedzieli się: dlaczego czasem trudno nam się skoncentrować, jak pokonywać te trudności i poradzić sobie z niełatwym zadaniem. Kolejnym krokiem był trening koncentracji uwagi. Zajęcia uwieńczył prosty wniosek dzieci: my jesteśmy władcą, który wie jak pokierować swoje myśli, aby udało mi się rozwiązać zadanie.

Czytaj więcej o: Jak się uczyć koncentracji uwagi?