Piątek, 2024-03-29

Imieniny: Marka, Wiktoryny

Wycieczka do Krakowa

Uczniowie klas IV-VIII naszej szkoły wzięli udział  w wycieczce do Krakowa. Celem wycieczki byy  zabytki starego grodu Kraka oraz nowoczesny park rozrywki, park trampolin GOJUMP.  Poranek letni w blasku wschodzącego przywitaliśmy na Kopcu Kościuszki, z którego, jak z lotu ptaka, mogliśmy podziwiać panoramę miasta. Kopiec zwiedzali także turyści z Niemiec, którzy filmowali okolice wzgórza używając drona, a my mogliśmy z nimi zamienić kilka miłych słów w języku angielskim.

Kolejnym miejscem naszego tour to słynne Wzgórze Wawelskie ze smokiem, nadwiślańskimi bulwarami, statkami na Wiśle oraz zamkiem i kaplicą Zygmuntowską, która, o czym musimy pamiętać, była pierwszą budowlą renesansową na naszych ziemiach. Ze Wzgórza Wawelskiego przy skocznych dźwiękach kapeli krakowiaków udaliśmy się drogą królewską na Stary Rynek, następnie do kościoła Mariackiego, Sukiennic, pod pomnik Adama Mickiewicza, przeszliśmy bramę Floriańską, obok Barbakanu stanęliśmy na chwilę, żeby udać się następnie pod pomnik Grunwaldzki.

Od upałów odpoczęliśmy w Galerii Krakowskiej, tam też zjedliśmy obiad i pyszne lody. Koleją atrakcją na którą wszyscy mieli niezwykłą chęć, to park trampolin, w którym zabawiliśmy godzinę. Skakanie na nowoczesnych trampolinach wywołało wiele emocji wraz z odrobiną sportowej rywalizacji polegającej na widowiskowym show. Wycieczka polegająca na połączeniu zwiedzania miasta z momentami relaksacyjnymi całkiem spodobała się naszym uczniom.